Thomas har nesten 25 års erfaring i redaktør- og lederstillinger i finansmedia. I CC hjelper han særlig kundene med å finne riktig strategier og taktikk for å håndtere vanskelige saker, ivareta sine viktigste interessenter og helst unngå de forsidene han selv var med på å lage.

Han støtter også mange selskaper i deres arbeid med å posisjonere seg riktig, og få sine budskap gjennom. Thomas er særlig opptatt av at kommunikasjonen gjennom de daglige nyhetssyklene henger sammen med de strategiske kommunikasjons- og virksomhetsmålene.

Thomas er en nyhetshund med særlig kjærlighet for de store næringslivsdramaene. Han har i mange år ledet Dagens Næringslivs nyhetsredaksjon med overordnet ansvar for finansområdet, som omfatter børs og markedsdekning, løpende selskapsdramaer, økonomisk kriminalitet og store satsinger. Han har jobbet i spennet fra breaking-nyheter til hverdagsskup og dagsordensettende dokumentarer.

Når han ikke er på jobben, finner man gjerne Thomas i hagen med et vinglass i hånden –på sofaen med avisen eller en bok, eller han er ute på en eller annen reise.