Aktuelt

CC styrker seg innen fornybar energi og digital kommunikasjon

Corporate Communications AS (CC) ansetter tre nye rådgivere for ytterligere å forsterke sin satsing innen fornybar energi og digital kommunikasjon.

Hero Primary Image

– Vi har mange kunder som har sentrale roller i omstillingen fra petroleumsvirksomhet til fornybar energi, og vi opplever høy etterspørsel på dette området fra virksomheter i Norge og utlandet. Å ha den beste kompetansen innen fornybar energi er viktig for oss og våre kunder, sier Håkon Mathias Rønning, managing partner i Corporate Communications.

Amanda Raknes Berland kommer til CC fra en analytikerolle i Clarksons Offshore & Renewables, mens Ingeborg Seeberg kommer fra Finansdepartementet. Begge begynner som rådgivere i CC. I tillegg starter sosiale medier-spesialist Ramish Ahmad som konsulent i selskapet.

Amanda Raknes Berland har i Clarksons jobbet med markedsanalyse av offshore- og fornybarnæringene, og har dyptgående kunnskap om de ulike aktørene innen disse bransjene. Hun har tidligere jobbet deltid som aksjemegler i DNB Markets, og er utdannet siviløkonom med fordypning i finans fra Handelshøyskolen BI.

Ingeborg Seeberg har de siste snaue fem årene jobbet i Finansdepartementet. Her har hun blant annet vært rådgiver i finansavdelingen, hvor hun blant annet jobbet med statsbudsjettet og saker knyttet til Klima- og miljødepartementet og Olje- og energidepartementet. Det siste året var hun rådgiver i avdelingen for formuesforvaltning, som har ansvar for departementets arbeid med Statens pensjonsfond utland («Oljefondet») og Norge (Folketrygdfondet).

– Til sammen har Amanda og Ingeborg svært god forståelse for de finansielle og markedsmessige driverne i offshore- og fornybarnæringene, samt dyp kunnskap om makrobildet og regulatoriske forhold. I tillegg har de god, grunnleggende kommunikasjonskompetanse. Det er denne kombinasjonen kundene ønsker fra rådgiverne våre, sier Håkon Mathias Rønning.

I tillegg begynner Ramish Ahmad som konsulent i CC. Han vil særlig jobbe med digital kommunikasjon, inkludert rådgivning, sosiale medier og design. Han har tidligere drevet egen virksomhet innen digital markedsføring og innholdsproduksjon. Ahmad har en bachelorgrad i digital kommunikasjon og markedsføring fra Handelshøyskolen BI. I løpet av studiene var han intern i Corporate Communications.

– Ramish imponerte stort som intern hos oss. Han evner å se digitale kanaler og verktøy som del av den totale kommunikasjonsmiksen, og er svært dyktig til å utarbeide visuelt innhold for å formidle kompliserte tema på enkelt og effektivt vis, legger Håkon Mathias Rønning til.

Corporate Communications bistår kunder med kommunikasjons- og medierådgivning, finansiell kommunikasjon, krisehåndtering og samfunns- og myndighetskontakt. Selskapet har 32 ansatte, hvorav 15 er partnere og medeiere.