Aktuelt

Vokser for niende år på rad

Norske PR-byråer er ikke blant de som har blitt hardest rammet i koronakrisen. Selv om det har vært permitteringer i byråer som Gambit, Trigger og BCW, er det også mange som melder om høyt aktivitetsnivå og rekrutteringer.

Hero Primary Image

I Corporate Communications, som ble startet i 2011, går turtallet på høye nivåer og administrerende direktør og partner, Are Slettan, kan melde om et nytt rekordår i 2019 med et driftsresultat på 11,1 millioner kroner i 2019, mot 10,2 millioner i 2018.

– Vi er et speilbilde av norsk næringsliv. Når kundene våre har mye å gjøre, har vi fulle kalendre. I 2019 hadde vi gleden av å være rådgivere i forbindelse med over 40 transaksjoner, samtidig som våre rådgivere innen myndighetskontakt hadde en imponerende prosjektliste, sier Slettan til Kampanje.

– Men fjoråret er kanskje ikke det dere tenker mest på nå?

– Nei, det blir en annen verden. Første kvartal i år startet bra, men det er veldig usikkert hva som skjer fremover, sier han.

– Holder dere igjen litt ekstra penger i butikken nå eller betales alt overskuddet ut i utbytte?

– Vi betaler alltid ut overskuddet i utbytte, men i år holdt vi igjen noe av utbetalingen. Vi så på utsiktene og regnet på likviditeten, men vi er en virksomhet som er laget for å gå i pluss og betaler ut utbytte. Vi er ikke laget for å investere mye i fremtidig inntjening. Vi skal gå i pluss og det skal vi gjøre i år også, sier han.

Overskuddet før skatt endte på 11,1 millioner kroner viser de ferske regnskapstallene til Corporate Communications.

Les hele saken i Kampanje