Åpenhetsloven-rapport

Den 1. juli 2022 trådte den norske åpenhetsloven i kraft. Lovens formål er å fremme virksomheters respekt for menneskerettigheter og anstendige arbeidsforhold i forbindelse med produksjon av varer og tjenesteyting.

 

Det sikrer også allmennheten tilgang til informasjon om hvordan selskaper håndterer negative konsekvenser for grunnleggende menneskerettigheter og anstendige arbeidsforhold. 

 

Corporate Communications har derfor utarbeidet en rapport i tråd med Åpenhetsloven (på engelsk), som kan lastes ned her.

Hero Primary Image

Våre verdier

    Dyktig

    Vi skal fremme, verdsette og være kjent for høy faglig standard, kunnskap og erfaring. I begrepet dyktig inngår også hardt arbeid og gjennomføringsevne som gir resultater for kundene våre.

    Hyggelig

    Vi skaper mest verdi når både kunder og kolleger føler seg vel. Det skal være en glede å jobbe i og med CC.

    Ærlig

    Vi driver vår virksomhet med høy integritet. Vi gir realistiske og ærlige forventninger og tilbakemeldinger. Du kan alltid stole på CC.

    Tilgjengelig

    Kundene våre skal vite at de alltid får hjelp av oss når de trenger det, uansett. I begrepet tilgjengelig ligger også at vi har en åpen og ujålete stil overfor kunder og kolleger.

Miljøpolicy

I Corporate Communications forplikter vi oss til å drive virksomheten vår på en måte som er bærekraftig og miljøvennlig.

 

Denne miljøpolicyen inneholder retningslinjer for alle ansatte i Corporate Communications, og danner grunnlaget for vårt miljøarbeid. Alle ansatte i Corporate Communications er forventet å etterleve disse retningslinjene, og skal aktivt bidra til å oppfylle våre miljømål.

 

Miljøpolicyen er godkjent av styret i Corporate Communications, som sammen med ledelsen har ansvaret for at policyen etterleves, og for kommunikasjon av policyen til de ansatte.

 

Miljøpolicyen kan lastes ned her.

Hero Primary Image

Etisk regelverk

Corporate Communications lever av å skape verdi for våre kunder. Det er viktig at dette arbeidet gjøres innenfor tydelige etiske retningslinjer.

Å ta etisk riktige valg er viktig for oss som selskap, for den enkelte medarbeider og for våre kunder.

 

Som konsulentselskap som bistår kunder i de fleste bransjer og sektorer erkjenner vi også at vi er utsatt for risiko. Fordi vi jobber tett og lojalt med våre kunder og selskapet og den enkelte ansattes inntekt er avhengig av disse relasjonene, kan det være vanskelig å ta gode, etiske valg i hverdagen.

 

For oss som selskap er det en kommersiell risiko å opptre på en måte som kan vurderes som uetisk. Det vilgjøre det vanskelig for oss å skaffe og beholde kunder og å rekruttere de beste medarbeiderne. Det vil også undergrave stoltheten våre ansatte skal føle av å jobbe i CC.

 

For den enkelte medarbeider kan etiske feiltrinn få personlige og yrkesmessige konsekvenser.

 

For våre kunder, kan det være en omdømmerisiko å jobbe tett med rådgivere som ikke opptrer etisk forsvarlig.

 

Våre kunder står også selv i utfordrende situasjoner. Vi skal stå ved kundenes side også i vanskelige saker.Beslutninger om vi skal påta oss et oppdrag eller ikke, skal være basert på de etiske vurderingene, ikke først og fremst effekten på CCs omdømme.

 

Vårt etiske regelverk skal sikre at vår praksis er god og tillitvekkende, også i situasjoner hvor det ikke er åpenbart hva som er riktig.

 

Kort sagt: Vi skal kunne stå for alt vi gjør.

 

Vårt etiske regelverk er delt inn i overordnede prinsipper for den enkelte ansatte og mer detaljerte retningslinjer på visse områder, med utgangspunkt i CCs virksomhet. Dette omfatter blant annet spørsmål knyttet til hvilke typer kunder vi jobber for, regler for verdipapirhandel, informasjonshåndtering, mulighet til å ta ulike typer verv samt vår varslingsrutine.

 

Du finner regelverket her.
Les også Supplier Code og Conduct (på engelsk) her.

Hero Primary Image