Aktuelt

Ut og stjæle oppmerksomhet

Nytt foredrag med Henrik Langeland.

Hero Primary Image
Alle suksesser har en god story. Men de kommer sjelden av seg selv –hverken suksessen eller storyen.

Hele døgnet er vi er omgitt av fortellinger i et uendelig antall former og fasonger – alt fra Netflix-serier og nettnyheter til sladder, fiskeskrøner, forretningshemmeligheter og feriedrømmer. Uansett format og innhold er de alle basert på noen felles grunnleggende mekanismer. Og det er bruken av disse mekanismene som avgjør om fortellingen får effekt, altså at de oppnår oppmerksomhet.

Det samme gjelder for virksomheter. Å skape en vellykket virksomhetsfortelling forutsetter at man forstår hvordan fortellinger faktisk fungerer. Og at man klarer å utnytte fortellingen i flere kommunikasjonsflater. Er det noe som kjennetegner store næringslivssuksesser, i Norge som internasjonalt, så er det nettopp evnen til å formidle forretningsideer, måloppnåelser, vekst og visjoner på en godt fortalt måte.

Eller for å si det helt enkelt: No story, no glory.

Men hva er det egentlig som gjør en god historie god? Hvorfor husker vi visse fortellinger, men glemmer de fleste andre? Og hvilke triks og knep bruker profesjonelle historiefortellere for å få budskapet til å feste seg?

Som bestselgende forfatter med en rekke kritikerroste romaner på samvittigheten, vet Henrik Langeland bedre enn de fleste hva som skal til for å fange oppmerksomhet. Og som en av landets mest populære kursholdere, kan han dessuten formidle det.

Vi i CC er stolte over å kunne tilby foredraget «Ut og stjæle oppmerksomhet» fra høsten av, der Langeland gir et inspirerende, nyttig og lærerikt innblikk i hvordan du kan etablere og optimalisere virksomhetsfortellingen din.

Foredraget varer 45–60 minutter og tilpasses din virksomhet. Det kan også arrangeres som et skreddersydd halv- eller heldagsseminar med praktiske oppgaver for mindre grupper.

Henrik Langeland er seniorrådgiver i Corporate Communications og en av våre ledende samtids-forfattere. Han har utgitt et titalls bøker, blant annet romanene Wonderboy, Francis Meyers lidenskap, Fyrsten, Verdensmestrene og Showtime!

Henrik har studert ved UiO, Sorbonne og LSE, tatt doktorgraden i litteraturvitenskap på en avhandling om Marcel Proust, vært redaktør for tidsskriftet Vinduet og har innehatt en rekke engasjementer i norsk nærings- og samfunnsliv, bl.a. styreverv i Skiforeningen, Litteraturhuset og Nationaltheatret.

Han er også en av landets mest ettertraktede kursledere – siden 2008 har flere tusen personer deltatt på seminarene hans i fortelleteknikker.