Ingrid har en bred kommunikasjonsbakgrunn, med erfaring fra digital kommunikasjon, mediehåndtering, strategisk merkevarebygging og bærekraftkommunikasjon.

Før hun begynte i CC, jobbet Ingrid som kommunikasjonsrådgiver i Snøhetta, hvor hun blant annet ledet arbeidet med PR og eksternkommunikasjon globalt. Hun har tidligere jobbet som Brand Manager i Lilleborg/Orkla, hvor hun hadde ansvaret for store merkevarer som Blenda, Milo og Dr Greve.

Ingrid har en mastergrad i økonomi og administrasjon fra Copenhagen Business School, med fordypning i merkevarebygging og atferdspsykologi. Under studietiden hadde hun internships hos Geelmuyden Kiese i Oslo og København, samt ved den amerikanske ambassaden i København.

Gjennom arbeidserfaring og utdannelse har Ingrid opparbeidet seg en sterk forretningssans og kommunikasjonsteft. Hun er opptatt av hvordan budskap oppfattes av og påvirker ulike mennesker og målgrupper.

Når hun ikke jobber, hører Ingrid på et bredt spekter av musikk – fra Eurovision til Puccini, nyter god italiensk mat eller leser nyheter fra alle verdens hjørner.